De voorbereidingen! - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Mariēlla Bastiaans - WaarBenJij.nu De voorbereidingen! - Reisverslag uit Cuijk, Nederland van Mariēlla Bastiaans - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen!

Door: Mariēlla Bastiaans

Blijf op de hoogte en volg Mariēlla

28 September 2014 | Nederland, Cuijk

Het aftellen kan beginnen! Nog 3 dagen werken en dan heb ik voor het eerst sinds vele jaren 4 hele weken vakantie.... Zondag 5 oktober vertrek ik naar India om te beginnen aan een 3-weekse rondreis door Noord-India en Nepal. Nog niet wetende wie mijn reisgenoten zullen zijn en met wie ik een hotelkamer zal gaan delen. Ik heb er zo ontzettend veel zin in!

De voorbereidingen zijn zowat klaar. Vaccinaties, mijn visum (waar ik een hele blog over zou kunnen schrijven.....), de reispapieren die gisteren binnengekomen zijn. In mijn slaapkamer beginnen zich stapeltjes te vormen met spullen die ik niet mag vergeten. Alleen de reisapotheek is al een tas op zich..... ORS, middelen tegen diarree, tegen verstopping, tegen koorts, desinfectans, Deet 40 %, vitamines, druivensuiker en een mini EHBO-kit. Van een vriend die vorig jaar een soortgelijke reis heeft gemaakt krijg ik een handige wisselkoerslijst en tientallen tips wat absoluut wel maar ook absoluut niet moet doen of mee moet nemen. "Denk je aan mueslirepen en bouillon? Zorg dat je nooit bij straattentjes eet.... Vergeet geen sarong mee te nemen! En probeer je mentaal voor te bereiden want de indrukken zullen overweldigend en vermoeiend zijn......"

Ik heb veel filmpjes gezien, boeken en reisverslagen gelezen. Maar één ding is me duidelijk: op India kun je jezelf niet goed genoeg voorbereiden. De schoonheid afgewisseld met immense armoede. De geur van heerlijke maaltijden afgewisseld met de stank van rottende karkassen en uitwerpselen. En hoe haal ik het me in mijn hoofd om met een klein groepje een fietstocht te gaan doen in Delhi? Dat is vragen om problemen!

Het zal allemaal wel..... Ik ga ontdekken! En dat kan enkel door het allemaal daadwerkelijk te gaan doen. De eerste dagen beginnend in Delhi, daarna op dag 4 naar de 'roze stad' Jaipur waarna de reis zich voortzet naar Agra waar ik de Taj Mahal ga aanschouwen. Daarna Karauli waarna we op dag 8 via Gwalior naar Orchha reizen welke overwoekerd wordt door de oprukkende jungle. Vervolgens naar Khajuraho (bekend om de beeldhouwwerken van de Kamasutra in tempels) om daarna met een binnenlandse vlucht Varanasi te bezoeken. De heilige Ganges waar ik een boottocht op wil gaan maken, de rituelen en lijkverbrandingen, de smalle steegjes waar je overal heilige koeien tegen gaat komen.

Op dag 13 gaan we richting Nepal waar we na een tussenstop in Lumbini (de geboorteplaats van Boeddha) richting National Park Chitwan gaan. Waar ik hoog gezeten op een olifant ga speuren naar apen, neushoorns en Bengaalse tijgers. Na deze safari bezoeken we Pokhara met prachtige meren waar je vanaf een roeibootje een magnifique uitzicht hebt op de Himalaya. We sluiten af in Kathmandu, Patan en Bhaktapur.

Nog 7 nachtjes slapen en dan begint mijn grote reis. Een reis waar ik al een paar jaar van droom en die nu werkelijkheid gaat worden! Via deze blog wil ik proberen om iedereen die 'een beetje mee wil reizen' mee te nemen in de ervaringen die ik ga opdoen. De mooie en minder mooie kanten van India en Nepal. Mijn indrukken en belevenissen. Ik ga op weg met een volle rugzak spullen. Maar ik hoop terug te komen met een overvolle rugzak aan ervaringen!

- Wordt vervolgd! -

  • 28 September 2014 - 17:30

    Willem En Dory:

    he Mariella, wat een avontuur zeg, wij willen graag met jou deze reis op afstand mee maken. Heel heel veel plezier en je gaat vast erg genieten.

  • 28 September 2014 - 19:20

    Margo:

    Zo leuk om je te kunnen volgen!
    Wens je alvast heel veel plezier en geniet, geniet, geniet!
    Zie je na je vakantie.
    X

  • 28 September 2014 - 19:21

    Hanny Raaijmakers - Van Tuyn:

    Hallo mariella ik wens je n heel leuke en leerzame reis heel veel plezier en n goeie reis en behouden thuiskomst Gr hanny

  • 28 September 2014 - 19:55

    Cindy Janssen:

    Oh, dit klinkt nu al helemaal super, en de reis moet nog beginnen.
    Maar ook de voorpret is een genot op zich, geniet er met volle teugen van (zo te lezen doe je dat zeker!)
    Leuk om via deze weg een beetje met je mee te reizen.
    Alvast heel veel plezier gewenst, geniet van al het moois dat op je pad zal komen!

  • 29 September 2014 - 13:48

    Ankie Toonen:

    Hey Mariella,
    Wat klinkt dit al geweldig leuk allemaal! Ik hoop dat deze langverwachte droomreis echt een droom is die uit komt. Ik wens je heel veel plezier en heel veel geweldige ervaringen!! Ik kijk uit naar de volgende verhalen van je...... Heel veel plezier....en geniet....

  • 29 September 2014 - 14:19

    Mirjan:

    Heel heel heel veel plezier, geniet ervan en op afstand reis ik mee.

  • 01 Oktober 2014 - 19:59

    Saskia Toonen:

    Ik zou wel mee willen......ik kan me voorstellen dat je hier heel veel zin in hebt! Ik ga je zeker volgen, ben benieuwd naar je verhalen. Goede reis!!

  • 01 Oktober 2014 - 23:24

    Jolanda Vd Bungelaar:

    1 woord 3 keer....Geniet,geniet,geniet!!!!

  • 03 Oktober 2014 - 06:42

    Christel :

    Gisteren de Linda gelezen. Onder de indruk van je openheid en lef. Prachtige schrijfwijze dus ik kijk uit naar je verhalen. Ik gun je een prachtreis met mooie ervaringen en ontmoetingen!

  • 03 Oktober 2014 - 09:56

    An Kocken:

    Toevallig kwamen we, na een gezamenlijk overleg, er achter dat we dezelfde reis gaan maken. Ik ga begin november. Geweldig, ik krijg ook steeds meer de kriebels...
    Ga je zeker volgen! Heel veel plezier en levenservaring toegewenst.

  • 04 Oktober 2014 - 22:50

    Nel Adl Bastiaans:

    Een hele fijne reis groetjes

  • 05 Oktober 2014 - 14:18

    Fleur:

    Have fun, geniet en kom met mooie verhalen.............

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariēlla

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1183
Totaal aantal bezoekers 17078

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2015 - 08 Augustus 2015

Zakynthos

05 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Rondreis Noord-India en Nepal

Landen bezocht: